Ljepota i zdravlje

Znate li koja je hrana dobra za zdravlje srca, a koju bi trebalo izbjegavati?

Koja je hrana dobra za srce?

  1. Zeleno povrće
    Osim za srce, povrće je odlično za cijeli organizam jer sadrži vitamine i minerale koji su potrebni.

Posebno su za srce dobri špinat i kelj bogati vitaminom K koji pomaže u zaštiti arterija i omogućava normalno kolanje krvi. Postoje istraživanja koja tvrde kako uzimanje zelenog lisnatog povrća smanjuje rizik od pojave bolesti srca. Osim ovog povrća, za srce su dobre i rajčice, kupus, mrkve, salate te voće kao što su jabuke, naranče, banane, kruške i breskve.

  1. Žitarice
    Žitarice, posebno cjelovite žitarice mogu utjecati na zdravlje srca, ali i na sprječavanje visokog krvnog tlaka. Ovdje spadaju kvinoja, zobene pahuljice, smeđa riža, raž i heljda.
  2. Orašasti plodovi i sjemenke
    Orašasti plodovi sadrže zdrave masti koje štite srce kada se uzimaju u umjerenim količinama. Posebno su dobri orasi koji su odličan izvor vlakana, magnezija i mangana. Osim oraha i bademi će imati povoljan utjecaj na ovaj organ jer sadrže puno vitamina i minerala, a pozitivno utječu i na razinu kolesterola. Sjemenke lana su važne za očuvanje srca, a dobre su i za probavu. Važno je samo da koristite mljevene sjemenke lana kako bi ispunile svoju funkciju.
  3. Mliječni proizvodi
    Mliječni proizvodi kao što su grčki jogurt, jogurt s manje masnoća, posni sir, mlijeko s manje masnoća ili sojino mlijeko će jednako tako biti dobri za zdravlje srca, ali i za neka druga stanja. Mliječni proizvodi utječu na smanjenje krvnog tlaka zbog kalcija, magnezija i fosfora koje sadrže.
  4. Tamna čokolada
    Tamna čokolada sadrži puno antioksidansa i flavonoida koji su povoljni za zdravlje srca. Puno je bolja opcija od mliječne čokolade, a što više kakaa čokolada sadrži to će i njezine blagodati biti veće.
  5. Zeleni čaj
    Zeleni čaj može biti odlična zamjena za kavu, a dobar je za probavu te sadrži polifenole koji djeluju kao antioksidansi i smanjuju oštećenja stanica u tijelu i upale te su dobri za zdravlje srca.
  6. Maslinovo ulje
    Maslinovo ulje je glavni sastojak mediteranske prehrane koja je odlična za zdravlje pa tako i za zdravlje srca. Maslinovo ulje je puno antioksidansa koje može smanjiti upalu i smanjiti opasnost od pojave kroničnih bolesti.
  7. Losos
    Ova riba je odlična za srce jer je bogata omega-3 kiselinama, odnosno zdravim mastima koje mogu smanjiti pojavu aritmije srca i smanjiti krvni tlak. Najbolje bi bilo jesti dva puta tjedno losos ili drugu masnu ribu kao što su tuna, sardina i haringe, piše Mirovina.hr.

Povezani članci

NAUČNICI TVRDE DA SU PRONAŠLI LIJEK ZA RAK

Urednik Portala

OVA NAMIRNICA ZNAČAJNO SMANJUJE HOLESTEROL!

Urednik Portala

Svjetski dan bubrega: Kako unaprijediti transplantaciju organa u BiH

Urednik Portala