Magazin

Golf je bio itekako obožavan na prostorima bivše Jugoslavije: Evo kako se osamdesetih pisalo o legendarnom automobilu

Maj 1982: Predračun za Golfa odavno već u našoj zemlji ima vrijednost glavnog lutrijskog pogotka…

Volkswagen Golf je donedavno bio svetinja i najpoželjniji automobil na ovim prostorima.

Početkom davnih 80ih, kad je prva generacija Golfa još uvijek bila aktuelna, legendarni “kec” je bio itekako obožavan automobil na prostorima bivše Jugoslavije, a mnogi su ga pokušavali upoređivati sa Stojadinom.

Šta su o Golfu govorili oni koji su ih pregledavali na tehničkim pregledima i u servisima?

Maj 1982: Predračun za Golfa odavno već u našoj zemlji ima vrijednost glavnog lutrijskog pogotka. Potražnja ne prestaje, iako taj automobil na listi cijena stoji desetak stepenica više od najpopularnije domaće Zastave 101. Je li Golf zaista toliko uspješan kompromis između onoga što pruža i onoga koliko na tržištu teži? Opravdava li sve one muke, čekanje i potezanje veza da bi se do njega stiglo?

U servisu autokuće Ineks u Novom Beogradu potražili smo šefa prijemne službe Petra Jovanovića, koji se još od 1958. godine druži s Volkswagenima. Kroz njegove ruke Golfovi svakodnevno prolaze pri redovnim servisnim pregledima, ali i prilikom reklamacija.

Zato odgovor na pitanje koje su mane Golfa stiže s pravog mjesta, piše Yugopapir.

Dječje bolesti

Volkswagen Golf proizvodi se još od 1974. a tek tri godine kasnije ušao je u proizvodni program TAS-a. Dakle, bilo je dovoljno vremena da se otklone dječje bolesti kojih je, kao kod svakog novog modela, bilo, kaže šef prijemne službe u Ineksovom servisu.

  • Zna se, a i domaća štampa je o tome ranije pisala, da su prvi primjerci Golfova imali izvjesne nedostatke na upravljačkom mehanizmu (nedostajao je osigurač jednog vitalnog zavrtnja) i na spojevima donjeg dijela karoserije. Ali, koliko je meni poznato, u našoj zemlji prodana su samo dva primjerka s ovakvim greškama. Njihovi kupci su odmah obaviješteni, a kvarovi otklonjeni.

Golf, međutim, ima i neke aktualne mane. Petar Jovanović ističe da se u posljednje vrijeme često kvari termostat za uključivanje električnog ventilatora za hlađenje motora. U najnovijim modelima snabdjevenim pokazivačem temperature rashladne tekućine, ova neispravnost može se primijetiti čim se kazaljka počne približavati zabranjenom, crvenom području.

Na starijim tipovima, taj je nedostatak opasniji jer, umjesto termometra, postoji samo lampica koja zasvijetli tek kada motor prokuha. Je li ventilator ispravan, vozač može provjeriti kada motor duže vrijeme radi u mjestu. Ako tada ventilator ne proradi, znači da se termostat koji ga uključuje pokvario.

Više njemački nego naš

U vozačkim krugovima odavno postoji skepsa prema radu i dijelovima naše “šarafciger” industrije utkanim u domaće automobile sa stranim pedigreom. Da je original na većoj cijeni od licencnog modela, poznato je već i iz svakodnevnih kupoprodajnih oglasnih poruka u kojima se naglašava: prodajem Zastavu – s talijanskim motorom ili: prodajem Golfa – original njemački.

Upravo smo stoga poželjeli da od našeg sagovornika saznamo što je na Golfovima iz TAS-a “original njemačko”, a što djelo naših ruku?

  • Nema razloga da se domaći Golfovi smatraju lošijim od originala. Jedino je antikorozivna zaštita bila u početku nešto slabija, što se primjećivalo na spojevima vanjskih i unutrašnjih blatobrana. Ali, od 1980. godine TAS pri farbanju primjenjuje postupak “kataforeze” kojim se cijela školjka potapa u bazen s bojom, isto kao u njemačkoj fabrici. To, praktično, znači da je naknadna antikorozivna zaštita koju većina vlasnika obavlja baš ovdje u našem servisu, bila potrebnija starim tipovima Golfa nego novijim, kaže šef prijemne službe u Ineksu.

Iskušenja na tehničkom pregledu

Kako Golfovi prolaze na tehničkim pregledima prilikom registracije? Vraćaju li se njihovi vlasnici neobavljenog posla?

Saznali smo da vlasnicima Golfa treba skrenuti pažnju da vijek trajanja spona, najvitalnijeg dijela upravljačkog mehanizma za koji na tehničkom pregledu nema gledanja kroz prste, iznosi oko 70.000 kilometara. Isto važi i za prednje amortizere koji se negdje oko spomenute kilometraže oglase lupanjem, pa je prilično lako utvrditi da su zreli za zamjenu.

Na tehničkom pregledu događa se da vlasnik Golfa bude vraćen zato što mu, navodno, zadnji kotači ne koče dovoljno snažno. Nadležni gube iz vida specifičnost konstrukcije ovog automobila čiji je zadnji kraj lagan, pa ne pritišće dovoljno snažno na valjke za mjerenje snage kočenja. Znači, najčešće nije u pitanju nikakav kvar, već neobaviještenost pojedinaca.

Kočnice

  • Kao preporuku vlasnicima Golfa istaknuo bih da vijek disk-pločica iznosi 15.000 kilometara. Mnogi na to ne obraćaju pažnju, voze sve dok se pločice sasvim ne istružu, a tada najčešće strada i sam disk, pa je popravak mnogo skuplji.

Šef prijemne službe u Ineksovom servisu daje još jedan savjet:

  • U gradskoj gužvi stalno se nekuda žuri. Nije rijedak slučaj da kotač udari u ivičnjak ili upadne u rupu. Golf je na to osjetljiv, pa se zbog toga događalo da potpuno nova guma oćelavi već poslije hiljadu kilometara. Zato je redovno centriranje prednjeg trapa izuzetno značajno.

Napisao: V. Slavković (Auto svet, 1982.)

Povezani članci

ČUDITE LI SE ŠTO SU NAJBOLJI LJUDI USAMLJENI?

Urednik Portala

KRISTINA IMA 24 GODINE I 22 DJECE – Udala se za MILIJARDERA, dnevno troši 20 paketa PELENA, a evo koliko još potomaka planiraju

Urednik Portala

OVA TRI ZNAKA ZODIJAKA IMATI ĆE SREĆE NA DAN ZALJUBLJENIH! EVO KOME ĆE VALENTINOVO DONIJETI NOVU LJUBAV…

Urednik Portala